Došlo vreme za novi auto. Mislim, novi za mene, ne stvarno novi. Od 2020 godine u Evropskoj uniji počinju da važe daleko strožiji propisi kada su vozila u pitanju.
Rigorozne granice za stepen zagađenja, merenja izduvnih gasova, kao i skandali VWa i Audija sa nameštanjem softvera u automobilima, znače samo jedno – da će se uskoro kod nas voziti fenomenalni automobili, stari 8 do 10 godina, što će reći – praktično novi.
E tako, i ja planiram novi auto. Iako je prosečna plata u Srbiji 500 eura, mi novinari ne zarađujemo puno, te ću morati da se zadovoljim Golf četvorkom, koji je za mene odličan auto. Našao sa jedan takoreći nevožen, 2004 godište, dizel – ne zagađuje puno, a troši ko upaljač. Ili malo više.
U Srbiji se godišnje uveze preko 70.000 polovnjaka, a najviše se prodaju oni od 2000 do 4000 eura. Od kupovnoj moći (ili nedostatku iste) govori i da se godišnje proda oko 20.000 novih vozila, gde dobar deo čine privredna vozila. Od iduće godine se na celom Zapadnom Balkanu očekuje „poplava“ automobila iz zemalja Evrope, delom zbog novih propisa, a delom i zbog prelaza na električne automobile.
Nego, da ja uz novu Golf četvorku uzmem i onaj, kako ga zovu, Mp3 za auto, pa i muzika da trešti.
Što da ne – jel Zlatno doba ili nije?
Ivan Trajković