Značaj i važnost pohađanja BrainOBrain časova

120
 
 

BrainOBrain je indijski program učenja koji omogućava pravilan razvoj mozga, intelektualnih sposobnosti i životnih veština. Namenjen je deci uzrasta od 4 do 14 godina, jer su istraživanja pokazala da se u ovom periodu ljudski mozak najbolje i najbrže razvija.

Deca koja pohađaju časove u Brainobrainu brže i efikasnije razvijaju koncentraciju, fokusiranost, memoriju, veštine vizualizacije i kreativnija su.Brainobrain metodologija takođe jača lične vrline poput samopouzdanja, samosvesti, samodiscipline itd.

Brainobrain program se zasniva na 2 osnovna stuba:

  1. Abakus-mentalna aritmetika (u kombinaciji sa VAK metodologijom)
  2. NLP za decu ( neuro-lingvističko programiranje ).

Neka deca najbolje uče dok slušaju, druga dok gledaju a neka dok dodiruju.Istraživanja su dokazala da je najbolji način za učenje kada se kod dece uključe sva tri osnovna čula, odnosno čulo vida, sluha(govora)i čulo dodira. Na Brainobrain časovima upravo koristimo VAK (vizualno auditivno kinestetički) pristup učenju i to pomoću abakusa, matematike i vizualizacije, što za rezultat daje razvoj i povećanje kapaciteta dečijeg mozga. 

Časovi su vrlo aktivni i interaktivni, tako da deca ne provode vreme sedeći i gledajući u tablu.Sva deca učestvuju u aktivnostima koje podrazumevaju i fizičke Neuro vežbice za mozak koje podstiču koncentraciju, aktiviraju neurone i omogućavaju održavanje pažnje.Kroz ovu metodu, deca takođe razvijaju sposobnost multitaskinga.

 

Brainobrain je jedini program za decu koji sadrži NLP u okviru svoje metodologije. 

NLP (neuro lingvističko programiranje ) je grana psihologije koja se bavi procesom razmišljanja, komunikacije i ponašanja. Tehnike koje se koriste na Brainobrain časovima omogućavaju deci da na pravi način iskoriste sve svoje unutrašnje resurse i lako postignu ciljeve koje sebi zacrtaju. NLP tehnike takođe razvijaju individualnost i samosvest, dovode do razvoja liderskih sposobnosti, samopouzdanja, oslobađanja od strahova, mudrijeg upravljanja resursima, lakšeg donošenja odluka, boljeg odvajanja bitnog od nebitnog, a sve radi postizanja ciljeva koje deca sama sebi zacrtaju.

Glavni alat za učenje

Abakus je drevna računaljka i verovatno se mnogi pitaju zbog čega koristimo ovako staru“tehnologiju“ u moderno doba. 

Abakus ima ulogu da uključi kinestetički aspekt učenja tj.dodir ali i da podstakne vizualizaciju. Iako nam abakus omogućava da naučimo da računamo brzinom poput digitrona, ovo ipak nije njegova osnovna namena.Brainobrain đaci sa lakoćom bez papira i drugih pomagala, čak i uz distrakcije sa strane,  množe trocifrene brojeve. Ipak, brzo računanje nije osnovna namena abakusa.

 

Korišćenjem abakusa i kroz mentalnu aritmetiku, na najlakši način se aktiviraju obe moždane hemisfere, budi se potpun intelektualni potencijal deteta i razvijaju se veštine koje smo već pomenuli, odnosno:

  1. fotografsko pamćenje
  2.  brzo usvajanje novih informacija
  3.  bolja koncentracija
  4.  bolje pamćenje
  5.  samopouzdanje
  6.  bolje razumevanje sebe
  7.  lakša komunikacija
  8.  usmereno ponašanje
  9.  kreativnost
  10. lakše donošenje odluka
  11. liderstvo
  12. multitasking

Deca koja uče abakus uglavnom postižu veći akademski uspeh ne samo u aritmetici već iz svih oblasti zbog koncentracije. Abakus trening daje sposobnost rešavanja aritmetičkih problema samo jednim pogledom na problem, a dalja obrada vrši se mentalno. Rešavanjem problema mentalno, deca postaju ponosna na svoje kapacitete, raste njihovo samopouzdanje, rado se takmiče i žele biti podjednako dobra u svim drugim oblastima.

Svrha programa je da svako dete probudi svoju genijalnost i ostvari ciljeve u životu tako što će iskoristiti maksimalno sve svoje mentalne kapacitete.Razvijajući svoj mozak, povećavaju intelektualni kapacitet i emocionalnu inteligenciju, deca postaju odgovorna i samosvesna.

Autor: Aleksandra Stanković, predavač u BrainOBrain Vranje