Održati firmu u samom vrhu industrije u kojoj ona posluje je veliki izazov za svakog preduzetnika. U nekom trenutku većina vlasnika, kako malih preduzeća tako i velikih kompanija, susreće se sa padom ili u najboljem slučaju stagnacijom prodaje. Pa čak i da to nije slučaj i da ne postoje bilo kakvi problemi, dobri menadžeri će uvek težiti tome da kontinuirano unapređuju poslovanje.
Bilo da ste početnik i da se borite da razvijete svoj biznis ili pak želite da dodatno poboljšate prodaju, pre svega morate identifikovati slabe tačke, odnosno mesta gde biste mogli da napredujete. Taj posao nije nimalo lak. Međutim, uz dobar plan unapređenja i možda neku obuku (ukoliko ste na početku i tek ste počeli da učite tajne preduzetništva), šanse za uspeh su veće. Evo nekoliko načina koji provereno rade i koji će vam pomoći da ostvarite bolje poslovne rezultate.
#1 Pojačajte svoju marketinšku kampanju
Marketing je ključan u razvoju svakog brenda. Ako ste bili fokusirani samo na prodaju vaših proizvoda i usluga, a zanemarivali oglašavanje, verovatno ste već propustili mnoge šanse. Da biste doprli do što većeg broja potencijalnih kupaca potrebno je da poboljšate svoje marketinške napore i da napravite kvalitetniju strategiju oglašavanja.
Probajte da iskoristite sve moguće metode za koje smatrate da vam mogu pomoći u privlačenju ciljane grupe potrošača i u promovisanju brenda. U te svrhe možete koristiti kako digitalne, tako i tradicionalne metode oglašavanja. Zapravo, najbolja opcija je da ih kombinujete.
Kada je reč o tradicionalnom marketingu, bilbordi, flajeri i različiti predmeti pogodni za print, kao i štampani mediji mogu biti dobra potpora digitalnom marketingu. A ukoliko želite da vaša reklama bude vidljiva na raznim događajima, kongresima, seminarima, sportskim priredbama, žurkama ili ekološkim skupovima na primer, odlična opcija mogu biti i prenosive reklamne zastave. Danas je lako dustupna izrada zastava u svim veličinama, dezenima i oblicima u zavisnosti od vaših zahteva. Njihova prenosivost i kvalitet materijala od kojih se izrađuju daju vam mogućnost da ih postavljate na najrazličitijim mestima, kako u zatvorenom prostoru, tako i spolja, bez obzira na trenutne vremenske uslove.
Sa druge strane, veb sajt vaše firme je osnovni element digitalnog oglašavanja. Uredite ga tako da bude vizuelno efektan i lak za navigaciju. Kreirajte blog sekciju na njemu, gde ćete pisati o proizvodima i uslugama koje prodajete, o njihovim karakteristikama i načinu korišćenja. Tako ćete posetiocima sajta pružiti važne dodatne informacije, čime raste šansa da ih transformišete u kupce. Osim veb sajta, obavezno iskoristite popularnost društvenih mreža. Otvorite naloge na više kanala i redovno objavljujte kvalitetan i interesantan sadržaj. To je sjajan način da privučete veći broj pratilaca, koji su zapravo vaši potencijalni klijenti.
#2 Fokusirajte se na korisničko iskustvo
Kupci i potencijalni klijenti danas imaju bolji i lakši pristup informacijama nego ikada ranije. Samim tim, njihova očekivanja su daleko veća. U mnogim situacijama način na koji se ophodite prema potrošačima ima veći uticaj na prodaju od cene vaših proizvoda.
Potrošači najviše cene pozitivno korisničko iskustvo i shvataju ga kao pokaznu činjenicu koliko je prodavcu stalo do njih. To utiče na njihovu percepciju vašeg brenda i želju da vam se opet vrate kao klijenti. Zato preduzeća treba da se fokusiraju na svaki korak koji ima dodirnih tačaka sa kupcem. Svaki klijent želi i očekuje najbolju podršku od početka do kraja procesa kupovine.
Postoji nekoliko načina kako možete pojačati fokus na kupce, analizirati „gde škripi“ i poboljšati čitav proces kupovine, što će unaprediti njihovo korisničko iskustvo.
- Pre svega, trebalo bi da prikupite podatke o tome koliko su potrošači zadovoljni uslugom koju nudite;
- Obradite podatke i usmerite svoju energiju na ono što se pokazalo kao najvažnije za vaše klijente;
- Stavite se u poziciju kupca i razmotrite šta bi moglo da bude to što ih odvraća od saradnje sa vama;
- Rešite problem pre nego što on bude uticao na veći broj klijenata;
- Investirajte u obuku vašeg tima za korisničku podršku.
#3 Sklopite strateška partnerstva
Strateško partnerstvo sa drugim firmama može dati zaista velik doprinos kada je u pitanju unapređenje vašeg poslovanja. Pre svega, na taj način ćete doći do većeg broja potencijalnih klijenata, odnosno šireg kruga kupaca.
Pažljivo izanalizirajte mogućnosti zajedničkog nastupa na tržištu sa drugim firmama i izračunajte kolika je vaša korist u tome. Za partnere tražite preduzeća koja imaju sličnu ciljanu grupu kao što je vaša, a koja, sa druge strane, ne predstavljaju konkurenciju vašem poslovanju ni u kom pogledu. Kontaktirajte ih, predložite sastanak i iznesite svoj plan zajedničkog nastupa na tržištu.
Ako tek počinjete sa svojim biznisom, treba da znate da možete ostvariti partnerstvo i sa vladinim organizacijama i velikim kompanijama. Postoje različiti projekti koji pomažu razvoj poslovanja malih preduzeća. Zato je važno da sprovedete detaljno istraživanje i vidite koje vam sve opcije stoje na raspolaganju
#4 Ponudite dodatnu vrednost vašim klijentima
Mnogim proizvodima su potrebna stalna usavršavanja. Na primer, u auto industriji na svakih nekoliko godina izlaze nove, usavršene verzije istog modela automobila. Kompanija Volkswagen je tako do sada izbacila model Golfa u 8 različitih verzija a očekuje se da se na tržištu u dogledno vreme pojavi i devetka. Dakle, uvek postoji mogućnost za inovacije i nadogradnju, bilo da je u pitanju proizvod ili usluga, i da se klijentu ponudi dodatna vrednost.
Naravno, ovo ne važi samo za unapređenje samih proizvoda, već i celog procesa, od proizvodnje do prodaje. Pa čak i ako smatrate da ste blizu savršenstva što se tiče proizvoda ili usluge koju nudite, nemojte tu stati. Imajte na umu da vrednost proizvoda nije samo količina novca koju će vam neko dati za ono što prodajete, to je i percepcija kupaca na koji način ispunjavate njihova očekivanja.
Na primer, mnoge kompanije imaju medijske kanale gde u svojim videima, časopisima ili na internet stranicama objašnjavaju kako je najbolje da se koristi njihov proizvod ili kako se pravilno održava.
#5 Kreirajte program lojalnosti
Program lojalnosti je odličan način za povećanje prodaje. On se obično realizuje u vidu popusta, poklona ili posebnih pogodnosti prilikom kupovine i namenjen je stalnim kupcima. Tako ćete zadržati postojeće, ali i pridobiti nove mušterije.
Svedoci smo da sve veći broj firmi daje svojim klijentima takozvane klub kartice ili nagradne kupone za svaku kupovinu. Evidentiranjem klub kartice pri svakoj kupovini, na korisnički račun potrošača leže određen broj poena ili novca, u zavisnosti od toga koliko je potrošeno prilikom kupovine. Na taj način se izdvajaju stalne, lojalne mušterije od onih koji jednom ili dva puta obave kupovinu.
Stalnim klijentima stavlja se do znanja da su oni posebni i da imaju povlastice i privilegije prilikom kupovine, što će učiniti da budu zadovoljni svojim statusom i da više poštuju vaš brend. Međutim, programom lojalnosti daje se mogućnost i novim kupcima da postanu članovi kluba, da i oni odmah ili u određenom vremenskom periodu dobiju status “povlašćenog” kupca.
Ovo su samo neki od načina koje možete iskoristiti kako biste unapredili vaše poslovanje. Potrudite se da primenite što više ovakvih taktika ili se fokusirajte na one ključne tačke koje su vam bile kritične i koje nisu donosile očekivane rezultate.