U svetu dizajna ambalaže, jedna od najvažnijih konstanti je tržište koje stalno evoluira i prilagođava se potrebama i željama potrošača. Od završetka pandemije, ova industrija je doživela značajan rast, posebno kada je reč o luksuznim pakovanjima proizvoda.
Ovaj fenomen nije samo rezultat oporavka tržišta nakon izazova koje je donela pandemija, već i refleksija promenjenih navika potrošača koji sve više teže personalizovanim i estetski privlačnim proizvodima.
Pored toga, važno je istaći da dizajn ambalaže nije samo praktičan aspekt pakovanja proizvoda, već predstavlja ključni element u stvaranju brend identiteta i privlačenju potrošača na prepunom tržištu. Kroz inovativne koncepte, boje, teksture i oblike, ambalaža postaje sredstvo komunikacije koje direktno utiče na percepciju vrednosti proizvoda i brenda.
U skladu sa tim, za sve brendove i proizvode koji žele da ostanu relevantni i konkurentni na tržištu, praćenje trendova je veoma važno. Zato, u nastavku donosimo trendove u dizajnu ambalaže koje nećete moći da ignorišete u 2024.
1. Brand storytelling umesto svakodnevnih, zastarelih priča
U 2024. godini, fokusirajte se na autentičnost, interaktivnost, pa čak i ranjivost kada pričate vaše brend priče i podelite ih sa javnošću! Ovo može biti efikasan način da izazovete prave emocije i da se povežete sa potrošačima izvan samog proizvoda.
Potrošači su takođe skloniji da zapamte vaše proizvode jer se odnose na vašu uzbudljivu priču. Koristite složene ilustracije i ugravirane motive kako biste iskustvo pripovedanja učinili još uzbudljivijim. Kada otkrivaju priče o vašem brendu i proizvodima, ovo će produbiti vezu i interakciju sa brendom i ostaviti trajan utisak na potrošače.
2. Veštačka inteligencija – digitalizujte promene
Da li ste znali da Frootijeva AR kampanja iz 2020. omogućava korisnicima da skeniraju dizajn pakovanja proizvoda i vide 3D-animiranu mango voćku koja oživljava na ekranu? Ovo interaktivno iskustvo uspešno je povećalo svest o brendu i angažman na društvenim mrežama. Namenjena prvenstveno milenijalcima, ova kampanja je imala veliki uspeh, jer je uspela da integriše veštačku inteligenciju, odnosno proširenu stvarnost (AR) na pakovanju sokova.
3. Dominacija ravnih ilustracija
Dosadno je samo kopirati već postajeće trendove. Budite kreativni i istražujte različite obrasce i palete boja sa ravnim ilustracijama. Ove jednostavne ilustracije lako se razumeju i shvataju. Ravne ilustracije su savršene ako sledite minimalizam u dizajnu vašeg pakovanja.
Osim toga, vibrantne boje mogu efikasno privući pažnju na prepunim maloprodajnim policama. Možete prilagoditi ravne ilustracije različitim kontekstima. Pazite da odaberete boje i ilustracije koje se uklapaju sa identitetom vašeg brenda. Na kraju krajeva, morate se pobrinuti da potrošač zapamti ove ilustracije i poveže ih sa vašim brendom na duže staze.
4. Minimalističko i održivo pakovanje
- je godina održive i reciklabilne ambalaže sa minimalističkim dizajnom. Potrošači vole minimalističko i održivo pakovanje. Ne samo da smanjuje otpad, već čiste linije, manje grafike i ekološki prihvatljivi materijali uvek pobedjuju nad pretrpanim. Birajte biorazgradive, kompostabilne i reciklabilne materijale ove godine za pozitivan uticaj na životnu sredinu. Na primer, na tržištu se mogu primetiti brendovi odeće koji koriste višekratne torbe od organskog pamuka za pakovanje svojih proizvoda za potrošače, i zalažu se za odbacivanje plastike. Toga će biti sve više!
5. Tipografija – Hrabra i čitljiva
Hrabra i čitljiva, tipografija uvek može ostati u trendu, posebno kada se se koristi za plasiranje informacija o proizvodu. Uzmimo za primer brendove poput Vogue-a i Zara-e, koji uvek biraju jednostavnu i čistu tipografiju za svoja pakovanja. Ona sve govori! Odaberite fontove koji su uvek relevantni i nadopunjuju vaš brend. To stavlja brend u prvi plan.
Pored toga, upečatljiva tipografija pruža obilje prostora za kreiranje prave informacione hijerarhije. Inače, vašim potrošačima će verovatno biti potrebna pojašnjenja s obzirom na količinu detalja koje dodajete u dizajn. Pazite da stvorite kontrast, jer to može biti odličan način komunikacije van uobičajenih metoda.
Pročitajte i: Pet najboljih kratkoročnih investicija.
Vreme je da vaš proizvod dobije novo ruho u 2024.
Početak godine je odličan period za planiranje redizajna ambalaže i odabira tima koji će na tom važnom projektu raditi. Sada kada znate koji će trendovi vladati u 2024. verovatno već imate ideju koju želite da implementirate na vašem proizvodu. Potreban vam je još samo tim iskusnih dizajnera da to realizujete. Uz njih će vaš proizvod dobiti nov, osvežen izgled koji će se povezati sa novim kupcima i otvoriti nova tržišta u 2024.