Facebook se uključuje u izbore za EU

94
Ivan Trajkovic


Društvene mreže su sasvim sigurno postale globalno jedan od glavnih izvora informacija. Svi mediji su prisutni na društvenim mrežama, te je postalo vrlo lako naći informacije iz celog sveta, ali i širiti dezinformacije.

Posle skandala na izborima u SAD 2016. godine, kao i optužbi da je preko Facebook grupa ‘upravljano’ kampanjom za Bregzit u Ujedinjenom kraljevstvu, društvene mreže su uvele daleko strožiju kontrolu ko, gde i kako plasira političke poruke.

Kompanija Facebook je u ponedeljak saopštila da će oformiti nezavisnu grupu koja će kontrolisati politilčku propagandu i objave, a sve pred predstojeće izbore za EU parlament.

Grupa će imati 40 članova i biće nezavisna od upravljačke strukture kompanije. Grupa će moći da odlučuje koji su sadržaji i politički oglasi prikladni.

Takođe, Facebook će ubuduće zahtevati da sve političke partije na platformi budu verifikovane, sa kontakt osobama, a njihove objave će imati napomenu ” Plaćeno od strane… ”, slično TV reklamama  političkih stranaka u SAD, gde se traži da se u reklami navede ko je platio oglas.

Facebook je naveo i da će do juna meseca ova pravila za političke stranke važiti u celom svetu, a posebna zabrinutost IT stručnjaka i boraca za ljudska prava je u vezi izbora u Ukrajini i u Indiji, gde se očekuje veliki broj zloupotreba društvenih mreža u svrhu političke propagande.

Ivan Trajković