Društvene mreže su sasvim sigurno postale globalno jedan od glavnih izvora informacija. Svi mediji su prisutni na društvenim mrežama, te je postalo vrlo lako naći informacije iz celog sveta, ali i širiti dezinformacije.
Posle skandala na izborima u SAD 2016. godine, kao i optužbi da je preko Facebook grupa ‘upravljano’ kampanjom za Bregzit u Ujedinjenom kraljevstvu, društvene mreže su uvele daleko strožiju kontrolu ko, gde i kako plasira političke poruke.
Kompanija Facebook je u ponedeljak saopštila da će oformiti nezavisnu grupu koja će kontrolisati politilčku propagandu i objave, a sve pred predstojeće izbore za EU parlament.
Grupa će imati 40 članova i biće nezavisna od upravljačke strukture kompanije. Grupa će moći da odlučuje koji su sadržaji i politički oglasi prikladni.
Takođe, Facebook će ubuduće zahtevati da sve političke partije na platformi budu verifikovane, sa kontakt osobama, a njihove objave će imati napomenu “ Plaćeno od strane… “, slično TV reklamama političkih stranaka u SAD, gde se traži da se u reklami navede ko je platio oglas.
Facebook je naveo i da će do juna meseca ova pravila za političke stranke važiti u celom svetu, a posebna zabrinutost IT stručnjaka i boraca za ljudska prava je u vezi izbora u Ukrajini i u Indiji, gde se očekuje veliki broj zloupotreba društvenih mreža u svrhu političke propagande.
Ivan Trajković