Čini se da Instagram preduzima mere za smanjenje pritisaka društvenih mreža, i malim testom promene dizajna očekuje se ogroman potencijalni uticaj na dobrobit korisnika.
Želimo da se vaši pratioci usredsrede na ono što delite, a ne na broj lajkova koliko ima vaš post. Tokom ovog testa, samo osoba koja deli post će videti ukupan broj lajkova koje je dobila.
Stručnjak za obrnuti inženjering Jane Manchun Vong pokrenula je test za promenu interfejsa u Android kodu aplikacije. Uz snimke ekrana kao dokaz, ona je ukazala na odsustvo brojeva ispod posta i na obaveštavanje korisnika da su oni jedini koji mogu da vide broj lajkova na svojim postovima.
Instagram is testing hiding like count from audiences,
as stated in the app: „We want your followers to focus on what you share, not how many likes your posts get“ pic.twitter.com/MN7woHowVN
— Jane Manchun Wong (@wongmjane) 18. април 2019.
Sa leve strane možete videti da postu sa Instagram feedom nedostaje Like count, ali još uvek ima nekoliko lica i ime drugih lјudi koji su vam se dopali.
U kratkoj belešci koju su napisali programeri, oni su objasnili da Instagram želi da se vaši pratioci fokusiraju na ono što delite, a ne na činjenicu koliko lajkova ima vaš post. Prema izvorima, dizajn je interni prototip koji nije objavlјen široj javnosti.
„Mi to trenutno ne testiramo, ali istraživanje načina za smanjenje pritiska na Instagram je nešto o čemu uvek razmišlјamo“, rekao je portparol.
Lajkovanje po automatizmu
Skrivanje broja lajkova može uticati na mentalitet zajednice, jer lјudi lajkuju postove po automatizmu koji već imaju gomilu lajkova. To bi moglo smanjiti osećaj konkurencije na Instagramu, jer korisnici neće upoređivati svoje vlastite račune s onima popularnijih prijatelјa ili influencera. To bi moglo ohrabriti kreatore da postave ono što se čini autentičnijim, a ne da pokušavaju da kreiraju objave koje će se svima svideti.
Mnogi korisnici brišu objave koje ne dobijaju odmah „dovolјno“ lajkova ili post na svojim lažnim nalozima „Finstagram“ ako ne misle da će biti ponosni na srca koja prikuplјaju. Skrivanje brojeva lajkova može dovesti do toga da korisnici postavlјaju više jer će biti manje obuzeti sobom.
Izgleda da ne postoji plan da se skrivaju pratioci na korisničkim profilima, koji su prava mera popularnosti, ali i služe kao svrha razlikovanja kreatora velikog sadržaja i procene njihove vrednosti prema marketinškim stručnjacima.
Skrivanje broja lajkova može samo da stavi više pažnje na pratioce i komentare. Čak i ako korisnici ne vide broj lajkova, oni i dalјe masovno utiču na algoritam rangiranja feeda, tako da će kreatori i dalјe morati da se bore za popularnost i da budu viđeni.