22.4 C
Vranje
subota, jul 13, 2024
Prikaži još
    NaslovnaRelax kutakITZašto se sve češće odlučujemo za online kupovinu?

    Zašto se sve češće odlučujemo za online kupovinu?

    Sigurno se sećate kada ste poslednji put išli u šoping. Ukoliko je vaša kupovina obavljena fizički, da li ste možda željene proizvode prethodno pretraživali na internetu? Velika je verovatnoća da jeste, s ozbirom da ogromna većina potrošača prvo pretražuje na internetu pa tek onda kupuje. 

    Ovo nije iznenađenje jer mnogi smatraju da je online kupovina budućnost trgovine. Razvoj naprednih tehnologija doprineo je preseljenju fokusa kako velikih tako i malih kompanija na internet poslovanje, pa su društvene mreže i web sajtovi puni stranica koje se bave prodajom. Međutim, šta je zaista online prodavnica, kako ona funkcioniše i koji su njeni benefitii, odgovorićemo u daljem tekstu. 

    Šta je online prodavnica 

    Genralno, web sajtovi se dele u dve kategorije. Prvi su sajtovi informativnog karaktera, dok drugi predstavljaju web shopove koji se bave internet prodajom najšireg asortimana proizvoda, od odeće i obuće do nameštaja. Ovo znači da je izrada sajta odrađena na taj način da je čitava njegova forma usmerena na promociju i mogućnost kupovine određenog proizvoda ili usluge. Takve stranice imaju određenu dinamiku koja podrazumeva upoznavanje korisnika sa poslovanjem firme čiji su sajt posetili i sa proizvodima i uslugama koji se preko tog sajta mogu naručiti i kupiti. 

    A koje su to prednosti online kupovine u poređenju sa tradicionalnim načinom, tj sa odlaskom u fizičku prodavnicu? Navešćemo samo neke od njih. 

    Jeftinija kupovina

    Možda najbitnija prednost online kupovine jeste cena samih proizvoda. Koliko puta ste na određenim sajtovima primetili da je popust moguć samo online? Kupovina preko interneta jeftinija je od kupovine u samim prodavnicama. Razlog manje vrednosti kod proizvoda koji se prodaju na internetu jesto što online poslovanje iziskuje manje troškove. Ne postoje prodavci, zakup maloprodajnih objekata i sl. 

    Sve kupujete iz svoje fotelje

    Više ne morate da idete iz radnje u radnju u potrazi za željenim proizvodom. Možete izabrati najudobnije mestu u sopstvenom domu i početi da “skrolujete”. Ključne reči odvešće vas baš na stranicu na kojoj ćete u samo nekoliko koraka moći da obavite kupovinu kroz par klikova

    online-kupovina-laptop-online-prodavnica
    https://www.pexels.com/photo/woman-working-retouching-photo-on-laptop-at-convenient-workplace-7014337/

    Ovo je olakšalo kupovinu mnogima, posebno ljudima kojima smeta gužva ili onima kojima je željena prodavnica daleko. Iako je uobičajeno da mladi koriste internet, istraživanja pokazuju da sve veći procenat starijih ljudi instalira društvene mreže. Ovo podrazumeva  i porast poseta  web sajtovima iz razloga što se sajtovi često promovišu upravo preko socijalnih mreža. 

    Preglednost na sajtovima

    Kada uđete u neku radnju, čitava ponuda vas lako može zbuniti i često je potrebna asistencija prodavca da biste pronašli željeni artikal. Izrada sajtova koji su osmišljeni kao prodavnice koncipirana je na taj način da sve ima kategorizaciju pa su proizvodi precizno razvrstani. Pored toga, postoji sortiranje koje je uglavnom organizovano po principu od jeftinijeg ka skupljem artiklu i obrnuto, po popularnosti i po oceni predhonih kupaca. Ocena se određuje uz pomoć algoritma koji se pravi na osnovu recenzija potrošača pa iako ne ocenjuju svi proizvode online, ovo može značajno pomoći ako niste sigurni oko kvaliteta nekog proizvoda. 

    Kada su usluge u pitanju, recenzije su takođe prisutne na internetu, pa ako vam treba advokat, lekar, dostava, moći ćete da izvršite odabir na osnovu iskustva postojećih korisnika. 

    Raznovrsnost proizvoda/usluga 

    Digitalizacija nije uzela maha samo kada su proizvodi u pitanju, već su mnoge usluge postale moguće online. Osim informisanja o svemu što vam treba, moguće je da se određene usluge koriste i ovim putem pa sada razne edukativne sadržaje možete pronaći na internetu, ali i učiti od kuće. Posledica pandemije koja se desila mnoge je naterala da koriste kurseve koji su predavanja organizovali preko Teams-a, Zoom-a i sličnih platformi pa je popularnost ovog vida usluga značajno porasla od tad. 

    Dakle, danas gotovo da na internetu možete pronaći sve što poželite, svaki tip proizvoda i usluga. Čak i ako neki proizvod trenutno nije u ponudi, savremene prodavnice omogućavaju i obaveštavanja kada neki artikal ponovo bude na zalihama. Ovo se sve radi putem elektronske pošte pa je kupovina mnogo brža, ne iziskuje odlazak u prodavnicu već artikal možete poručiti čim bude na stanju. 

    Ekološka osvešćenost

    Online prodavnice pored svih gore pobrojanih prednosti, takođe su eco-friendly. Šta ovo znači? Kako online kupovina ne podrazumeva fizičko postojanje objekata, ona na taj način štedi energiju. Svaka tradicionalna prodavnica emituje ogromnu emisiju gasova, postoji prisustvo otpada, koriste se kese koje mogu štetiti okolini. Sve ovo ne postoji kada je internet kupovina u pitanju, samim tim nema štetne energije i sam proces poslovanja je ekološki. 

    Preduzetnici danas ne prodaju samo proizvode već i promovišu prave vrednosti. Naklonjenost online kupovini podrazumeva i deljenje vrednosti koja podrazumeva ekološku osvešćenost. Vođenje računa o energiji, zdravlju planete i ljudi, nešto je što mnoge firme plasiraju kroz svoju reklamu i na taj način privlače istomišljenike. Marketing kampanje napredovale su i više ne plasiraju samo proizvod ili uslugu već čitavu priču oko njih. Stoga nije ni čudo što je jačanje ekološke svesti jedna od prednosti online kupovine, a bar jedna od navedenih u ovom tekstu sigurno vas je podstakla da nešto kupite upravo preko interneta. 

     

    Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 61 6040777 (WhatsApp / Viber / Telegram).
    spot_imgspot_imgspot_imgspot_img
    Srbijanka Stanković
    Srbijanka Stanković
    Aska - crna ovca i pisac. Kalinina i Lazareva mama. Zaljubljena u Žmua i život. Budna već tri veka.

    Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila: Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije portala VOM. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst. Takođe je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija "VOM" zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.

    Popularno

    Teška saobraćajka u selu Žitorađe

    U noći između nedelje i ponedeljka u selu Žitorađe dogodila se saobraćajna nezgoda u kojoj su povređene dve osobe saznaje VOM. U udesu su učestvovali...

    Poginuo muškarac u Grdeličkoj klisuri