9.9 C
Vranje
utorak, mart 5, 2024
Prikaži još
    NaslovnaRelax kutakITZbog čega Google gasi jedan od svojih najvećih servisa ?

    Zbog čega Google gasi jedan od svojih najvećih servisa ?

    Zbog čega Google gasi jedan od svojih najvećih servisa i kako to utiče na vaše online poslovanje ? Google je sastavni deo života svakoga ko provodi vreme na telefonu ili računaru. Bilo da ga koristite iz privatnih ili poslovnih razloga, gotovo svakodnevno posećujete ovu stranicu u nadi da će vam pružiti neke korisne informacije.

    Google je sastavni deo života svakoga ko provodi vreme na telefonu ili računaru. Bilo da ga koristite iz privatnih ili poslovnih razloga, gotovo svakodnevno posećujete ovu stranicu u nadi da će vam pružiti neke korisne informacije.

    Kada je u pitanju poslovni svet, Google daje mnogo više od odgovora na postavljeno pitanje ili pretraživanja određenog sadržaja. Većina kompanija koristi Google analitiku kako bi poboljšali poslovanje, otkrili nešto o svojim korisnicima, ali i dobili usmerenje kako da formiraju marketinšku kampanju ili poboljšaju svoj brend. Sve ovo će se uskoro promeniti kada na snagu stupi novi sistem analitike i donese novitete koje svi u svetu marketinga željno očekuju.

    Poboljšanje rezultata

    Glavni razlog zašto se vodi računa o analitici jesu rezultati. Ono što se dobije na osnovu pregleda podataka često ima veliku ulogu u poslovanju. Cele marketinške kampanje mogu da se zasnuju na jednom dobijenom podatku koji može da usmeri targetiranje određenog proizvoda, područja ili ciljne grupe.

    Takođe, rezultati koji se dobiju su pokazatelj da li je odabrana strategija imala uspeha ili je nešto potrebno menjati. Upravo je poboljšanje dobijenih rezultata jedan od razloga zašto će nova platforma da bude korisnija svima koji koriste Google analitiku ili onima koji se tek sad odluče da krenu u praćenje podataka.

    Zašto je vremenski faktor bitan?

    Poslednji datum da pređete na novu GA4 platformu je 1. jul ove godine. Ipak, ovo ne znači da treba da čekate poslednji momenat jer kada je migracija u pitanju, vreme igra veliku ulogu. Cilj ovog tipa analitike jeste da bogatite istoriju podataka koje pratite i samim tim što pre podesite novi nalog, pre će početi prikupljanje podataka na novoj platformi. Ovo znači da će vaš posao biti u velikoj prednosti u odnosu na konkurenciju jer dobijate podatke koji mogu da vam pomognu da bolje rangirate i prodate određeni proizvod ili uslugu.

    Poboljšana verzija za E-commerce

    Google Analytics 4 je napravljen u skladu sa vlasnicima e-commerce sajtova i upravo su ovi korisnici oni koji će imati više koristi od nove analitike. Kada je u pitanju kompletan GA4 setup za E-commerce sajtove, primetna je razlika u odnosu na prethodnu verziju kada je u pitanju metrika koja se odnosi na ponašanje pri kupovini. Ovaj sektor se oslanja na praćenje podataka te su od izuzetnog značaja svi dobijeni podaci. Proveravanje podataka u realnom vremenu je još jedna korisna funkcija jer ste u mogućnosti da pratite ponašanje korisnika koji se trenutno nalaze na vašem sajtu.

    Nova funkcija „Send E-commerce data“

    Sa novom platformom dolaze i mnoge prednosti koje predstavljaju pravi zaokret onoga na šta smo do sada navikli. Jedna od novih funkcija, „Send E-commerce data“, ujedno je i nešto što  predstavlja najbolje poboljšanje u analitici. Umesto dodatnih koraka kako biste dobili podatke o toku kupovine u izveštaju, ovom funkcijom vam je olakšan posao. Pored toga, ova funkcija vam štedi vreme i pomaže rad onim korisnicima koji su navikli na prethodnu verziju. Ova funkcija je izmenjena u odnosu na prvobitnu koja se našla u GA4 verziji te je njena uloga sada još značajnija.

    SEO i GA4

    Uloga GA4 je značajna za marketing i može da vam pruži bitne podatke koji će vam pomoći pri osmišljavanju marketinških kampanja, brendiranja firme ili proizvoda, ali i kada je u pitanju targetiranje određene grupe korisnika i ulaska na novo tržište. Sada je SEO analitika pojednostavljena i daje konkretne podatke kojima možete dalje da raspolažete. Imaćete priliku da vidite kako korisnici pretražuju vaš sajt i šta ih zaista zanima. Ovakva usmerenost na bitne podatke će vam pomoći pri reklamiranju vašeg sajta i usmeriti SEO u pravom smeru.

    Nova analitika će uticati na vaše poslovanje i omogućiti vam da poboljšete iskustvo korisnika vašeg sajta. Odlučite se za migraciju analitike i saznajte koje prednosti možete da iskoristite već danas.

    Univerzalna analitika u odnosu na GA4

    Prvo moramo da shvatimo da oni koriste različite modele podataka. Kada se UA zasniva na sesijama i prikazima stranica, Google analitika 4 se zasniva na događajima koje je izvršio korisnik. Sesija se odnosi na različite interakcije koje se odvijaju u datom vremenskom okviru. O sesiji možete razmišlјati kao o kontejneru za sve radnje korisnika dok je na vašoj veb lokaciji. Za model podataka zasnovan na događajima Google analitike 4 stvari kao što su prikazi stranice, vreme korisnika i prikazi aplikacije/ekrana se klasifikuju kao događaji, a ne kao tipovi pogodaka u analitici zasnovanoj na sesiji.

    To u osnovi znači da dve analitičke platforme različito prikuplјaju i obrađuju iste podatke. Praktično „ukupni korisnici“ iz UA postaju „aktivni korisnici“ u GA4, što pokazuje drugačiji pravac koji sledi GA4 u fokusiranju na događaje iz višeplatformskih izvora.

    Prednosti

    Prva stvar koju treba razumeti u vezi sa GA4 je da je to pokušaj objedinjavanja prikuplјanja podataka iz izvora veba i aplikacija u jednom skupu podataka. Na ovaj način možete da prikuplјate podatke sa svog veb-sajta, Android i iOS aplikacija pod jednim svojstvom da biste pratili i analizirali put korisnika na različitim uređajima.

    Mane

    Glavni problem sa novom mernom platformom je uglavnomtaj da su neki od pokazatelјa različiti i mnogi poznati izveštaji iz Univerzalne analitike nisu dostupni. Takođe ima manje standardnih izveštaja u GA4, tako da morate da napravite prilagođene izveštaje za mnogo uobičajenih slučajeva korišćenja.

    Praćenje konverzija takođe može biti problem sa novim modelom. Iako je veoma lako pratiti jednostavne konverzije kao što su reprodukcije video zapisa ili preuzimanja datoteka, ako želite da pratite složenije konverzije kao što su klik za poziv ili kupovine, moraćete da odete do Google menadžera oznaka (GTM) da biste ih podesili i time povećavaju složenost i potrebno učenje.

    I naravno, jedan od najvećih nedostataka je da gubimo sve do sada prikuplјene podatke i moramo da počnemo od nule!

     Zaklјučak

    Sve u svemu, čini se da prednosti Google analitike 4 prevazilaze nedostatke, a mnoge funkcije će pomoći u analizi podataka i definisanju događaja konverzije. Imaćemo alat koji pruža suštinska merenja podataka i napredne uvide pomoću kojih profesionalni marketinški stručnjak može da donosi uspešne tržišne odluke sa značajnim uticajem.

    Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 61 6040777 (WhatsApp / Viber / Telegram).
    spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

    Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila: Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije portala VOM. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst. Takođe je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija "VOM" zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.

    Popularno

    Vranjanka žrtva internet prevare

    Istražnim organima u Vranju prjavljena je internet prevara, čija je žrtva žena iz ovog grada, kojoj je sa računa u banci skunuto 2000 dolara. Kako...

    Ukradena dva parfema iz drogerije u Vranju

    Novo radno vreme laboratorije Doma zdravlja

    Preventiva kao “hvala” za humanost