Čelnice vranjske kompanije „Hanibal doo“ pobednice su prvog nacionalnog konkursa „100 uspešnih poslovnih žena“, pod sloganom „Najbolje tek dolazi“, koji je sprovela Pošta Srbije. Ovaj konkurs imao je za cilj podršku ženskog preduzetništva i unapredjenje položaja žena na tržištu rada, a Hanibal je primer preduzeća koje uspešno vode žene.
Ovo priznanje je samo nastavak tradicije osvajanja značajnih poslovnih priznanja, poput onog iz 2019. kada je direktorka Hanibala Milica Dimitrijević postala laureatkinja priznanja Najžena 21. veka.
Zadovoljstvo je biti deo događaja koji je Pošta Srbije organizovala u Palati Srbije radi uručenja priznanja najupešnijim preduzetnicama u Srbiji. Sam događaj odisao je uspehom i ženskom energijom, a nama je posebno drago što smo imali priliku da se povežemo sa ostalim dobitnicama priznanja. Zahvalni smo Pošti Srbije što je prepoznala naš dugogodišnji trud, te omogućila da naše proizvode predstavimo celoj Srbiji i podržala nas u misiji da vratimo poverenje u kvalitet domaće proizvodnje i ručni rad – kažu iz ove kompanije.
Priznanja je dobilo 100 žena u Srbiji. Sve su preduzetnice, osnivači ili zakonski zastupnici malih preduzeća sa teritorije Srbije, koje su svojim radom „doprinele privrednom razvoju kako svoje lokalne zajednice, tako i čitave zemlje.
Nagrade su im u Palati Srbija uručili ministarka turizma i telekomunikacija Tatjana Matić, v.d. direktor Pošta Srbije Zoran Ðorđević i savetnica grupacije Intesa Sanpaolo za CEE oblast Draginja Ðurić.
Privredno drustvo Hanibal osnovano je decembra 1989.godine, u tadašnjoj SFRJ. Osnovao ga je bračni par, pravnica i inženjer mašinstva, u vreme dominacije velikih državnih kompanija. Jedno je od prvih privatnih preduzeća na jugu Srbije, i prvo privatno preduzeće u oblasti proizvodnje žičanih opruga i jezgara. Zbog povećanog obima posla i potrebe za većim magacinskim prostorom, proizvodnja i sedište firme se 1997.godine sele u Industrijsku zonu Bunuševac, gde je par godina kasnije otvoren i maloprodajni salon.
Posebno interesovanje za ovu firmu sa juga Srbije izazvalo je proširenje proizvodnje uvođenjem inovativne linije za proizvodnju džepičastih jezgara, 2007.godine. Uporedo sa uvođenjem pomenute linije, razvijaju se i proizvode novi modeli ortopedskih, ručno rađenih dušeka. Prilagođavanje zahtevima korisnika dovelo je Hanibal među najtraženije izrađivače dušeka na našim prostorima.
U cilju zaštite životne sredine, proces proizvodnje je posebno usmeren na smanjenju otpada prilikom izrade proizvoda, te se kod pojedinih proizvoda ne javlja ni minimalna količina otpada.
Prateći promene i zahteve tržišta 2016. godine uveden je standard menadžmenta kvaliteta ISO 9001. Sa konsultantima iz Srbije i Japana u poslednje 3 godine implementiran je „KAIZEN“ metod poslovanja.
I nakon tri decenije Hanibal ostaje porodična firme koju danas vode vešte ruke čak tri dame, majke i dve ćerke. Tokom 2013.godine, direktorka Milica Dimitrijević, bila je deo programa mentorstva “Podeli svoje znanje” u organizaciji Evropskog pokreta u Srbiji. Ova prilika za razmenu iskustava sa preduzetnicama iz Srbije donela je nove ideje i mogućnosti da kroz programe drugih organizacija, Milica, bude u ulozi lične mentorke mladim preduzetnicama i doprinese njihovom razvoju. Kao društveno odgovorna firma, u saradnji sa Nacionalnom službom za zapošljavanje, Hanibal redovno pruža šansu mladim ljudima za sticanje prvog radnog iskustva, usavršavanje i edukaciju, učešćem u realizaciji programa “Moja prva plata” . Sa izuzetnom pažnjom Hanibal pristupa saradnji i na polju dobročinstva, posebno na lokalu, u Pčinjskom okrugu.