Karavan “Digitalna ekspedicija”, pokrenut na inicijativu Kabineta predsednice Vlade Srbije, Ane Brnabić, danas je posetio svoju trinaestu stanicu – Vranje, gde su građani imali priliku da se upoznaju sa elektronskim javnim uslugama koje su dostupne na sajtu eUprave, principima elektronske trgovine i osnovama bezbednog korišćenja društvenih mreža, kao i ostalim pogodnostima digitalnog prostora.
Događaju je prisustvovao Zoran Antić, državni sekretar u Ministarstvu za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja koji je tom prilikom izjavio:
Vranje je 13. grad koji je posetio ovaj karavan i drago mi je što će i moji sugrađani imati priliku da se bliže upoznaju sa svim prednostima koje sa sobom nosi digitalni svet. Jedan od prioriteta Ministarstva za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja jesu naši najstariji građani, njihov kvalitet života i bolji standard, a digitalna pismenost je važan segment tog procesa. Vodeći se time, Ministarstvo je podržalo inicijativu Kabineta predsednice Vlade Republike Srbije Ane Brnabić o pokretanju karavana „Digitalna pismenost“. Cilj kampanje je upoznavanje građana sa ključnim digitalnim veštinama, kao i smanjenje generacijskog jaza u kontekstu digitalne pismenosti, koja je postala još značajnija tokom pandemije Kovid 19 i drago mi je što su u svakom gradu naši najstariji građani bili brojni i dolazili sa najrazličitijim pitanjima – rekao je drđavni sekretar Antić, nekadašnji gradonačelnik Vranja.
Kancelarija za informacione tehnologije i eUpravu, kao jedan od partnera karavana „Digitalna ekspedicija“ ulaže u razvijanje infrastrukture sa ciljem da se postigne kontinuirano pružanje elektronskih usluga građanima. U prilog tome govore i podaci da je samo ove godine, preko portala eUprava, podneto preko 76.000 prijava za upis dece u vrtić, izdato preko milion registracionih nalepnica za registraciju vozila, razmenjeno preko 42.000.000 dokumenata po službenoj dužnosti za koje građani nisu morali da nose papire.
eGrađaninu je na portalu eUprava na raspolaganju preko 50 elektonskih usluga dok je taj broj za privredu preko 100 usluga kao što su: mogućnost elektronskog plaćanja republičkih taksi, preuzimanja dokumenata u elektronskom obliku putem eSandučeta i mnoge druge. Takođe, sa jednim korisničkim nalogom, eGrađanin može da pristupi portalu lokalne poreske administracije, portalu eZdravlje, esDnevnik i programu Moja prva plata.
Osim pomenutih partnera, ovaj projekat se sprovodi uz podršku Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija, Ministarstva za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja, i u partnerstvu sa programom „Nova pismenost” – koji zajedno realizuju Američka agencija za međunarodni razvoj USAID i Propulsion.
Tokom narednih mesec dana karavan će posetiti još tri grada Srbije i tom prilikom građani će se upoznati sa ključnim digitalnim veštinama 21. veka: kako da u elektronskoj komunikaciji sa državnom upravom ostvare neko svoje pravo ili ispune obavezu, kao i kako da sebi i svojoj deci pruže bezbedno digitalno iskustvo.