20.2 C
Vranje
utorak, 5 jula, 2022
NaslovnaVestiKulturaVOM ISTRAŽUJE: Da li Vranjanci kupuju knjige i za koje naslove najradije...

VOM ISTRAŽUJE: Da li Vranjanci kupuju knjige i za koje naslove najradije izdvajaju novac

Sigurno ste više puta čuli da je knjiga najbolji čovekov prijatelj, a da li je to danas zaista tako? VOM je istraživao da li Vranjanci kupuju knjige i koja izdanja najčešće biraju.

Neki naši sagovornici nisu krili da im se više puta desilo da prođu pored knjižare, a da i ne primetite da ista tu postoji već godinama. U vreme modernih tehnologija, telefona, računara, tableta većina ljudi zapostavlja čitanje knjiga. Nekako se čini da su ljudi zaboravili koliko knjige mogu da oplemene život i koliko  mogu pomoći da bolje razumemo svet oko sebe.

Sa druge strane tempo života nam donekle i određuje kako ćemo koristiti slobodno vreme, a shodno svemu tome ne možemo a da se ne zapitamo da li i dalje među nasim sugrađanima postoji kultura čitanja knjiga.

U razgovoru za VOM zaposleni u vranjskim knjižarama su nam otkrili koliko naši sugradjani čitaju i šta je ono što je aktuelno ovih dana.

Peco Risteski iz knjižare „Riznica knjiga“ koja je otvorena krajem prošle godine nam je objasnio da trenutno u njihovoj knjižari vlada veliko interesovanje za lokalne pisce i njihova dela.

Ono što nas  razlikuje od drugih knjižara jeste to što smo otvorili „Vranjski kutak „ gde su svi naši pisci iz Vranja, mali i veliki počevši od Zlatanovića, do onih koji tek počinju da pišu.Što se knjiga tiče odvojili smo jedan deo gde vranjski pisci imaju svoje knjige.Taj deo je izložbeno prodajnog karaktera sa ciljem da to bude neki vid promocije.Trenutni naslov koji je najprodavaniji je Vranjski rečovnik, autora Srbe Đorđevića.To je peto dopunjeno izdanje, i dokaz da se potražnja za tom knjigom i dalje nastavlja – kaže Peco Risteski.

On naglašava da Vranjanci podjednako kupuju knjige kako za sebe, tako i za poklon i dodaje da je veliko interesovanje za knjige vladalo tokom novogodišnjih praznika, te se često dešavalo to da roditelji svojoj deci pored ostalih poklona u paketić ubace i neku knjigu shodnu njihovom urastu. Takođe tokom Dana zaljubljenih knjige su se dosta prodavale i bilo je dosta onih koji su kupovali iste kako za poklon, tako i za sebe i svoju
biblioteku.

Svetlana Mladenović koju smo zatekli u knjižari „Bookmark“ kaže da ono što Vranjanci kupuju donekle zavisi i od doba godine i dodaje kako se mladi ljudi sve više vraćaju čitanju knjiga pa se time i pobija razmišljanje da današnji tinejdžeri ne čitaju ništa.

Oko Nove godine su se uglavnom kupovali dečiji naslovi, a ovako se čita svašta. Najviše se traže popularni naslovi. Ljudi prate novitete, prodaju se klasici, mislim da se prodaje sve sto se prodaje na drugim mestima. Ono što me iznenađuje je to što se čita popularna psihologija, sve se više i više izdaju ti naslovi. Kupuje se literatura za decu, stripovi, uglavnom knjige do predškolskog uzrasta, slikovnice i nesto što je radnog karaktera, međutim kako deca rastu više vole nesto što je ilustrovano u odnosu na ono što ima tekst .Jako je zanimljivo to da srednjoškolci dosta čitaju i nije tačno da niko nista ne čita. Njih zanima neko štivo koje im je zanimljivo, naročito što izdavačke kuće Publik Praktikum i Urban Reads imaju liniju knjiga koje su specijalno namenjene starijim tinejžerima. Tu se mogu naći naslovi koji su za ciljanu publiku a najčešće je to epska fantastika i ljubavne knjige – smatra Svetlana Mladenović.

Ona dodaje da su mange jako popularne i da ih deca čitaju od četiri razreda pa sve do kraja srednje škole i naglašava svaka knjiga nađe svoju čitalačku publiku.

Jedna od najatraktivnijih knjižara u gradu je i Službeni glasnik. Zaposleni su su nam ispričali da je postojanje ove knjižare uspelo da promeni sliku grada i samih građana. Dodaje da nisu očekivali da će to tako biti i da sve generacije na iznenađenje zaposlenih iskazuju interesovanje i kupuju knjige. Zanimljivo je i to što se dobar deo roditelja trudi da u vreme društvenih mreža svojoj deci kroz kupovinu knjiga približi koliko je čitanje istih bitan i neizostavan deo odrastanja.

Tekst i foto: Anrea Dimić

Buy Me A Coffee

Popularno

VRANJE REKLO HVALA JEDNOM OD NAJVEĆIH DOBROTVORA: Ulica Džona V. Frotingama

Na inicijativu žena okupljenih oko neformalne grupe Ženski solidarni front Vranje i Centra za medijsku transparentnost i društvenu odgovornost (CMTDO) iz Vranja, a koja...

MILENA ŠKARIĆ: Nečije malo, nekome puno znači