Zdravstveni centar u Vranju, poslednjih godina ima ozbiljan problem sa nedostatkom stručnog kadra, pacijenti gotovo svakodnevno za pregled kod pojedinih specijalista dobijaju uput bez datuma.
Rukovodstvo kaže da su brojne okolnosti uticale na to da dobijene specijalizacije budu na čekanju, naročito je pandemija usporila taj proces.
Tokom Kovid pandemije usporeno je usavršavanje lekara, zbog njihovog radnog angažovanja u Kovid sistemu u Vranju, ali i u Kruševcu i Nišu.
Odeljenje Urologije, Ortopedije zatim Neurologije ima ozbiljan problem u organizaciji rada, veliki broj lekara je stekao uslove za penziju, ali im je zbog okolnosti odobreno produženje rada.
U menadžmentu Zdravstvenog centra veruju da će problem biti prevaziđen kada se mladi lekari vrate sa specijalizacija, ali i kada nova Bolnica „otvori„ mogućnost za nova radna mesta.
U poslednjih 12 godina nije bilo zapošljavanja u Zdravstvenom centru Vranje, tako da je prirodno došlo do manjka kadrova kako u primaru, tako i u sekundaru. Trenutno je intenzivirano stručno usavršavanje postojećih lekara i upošljavanje novih lekara tako da je funkcionalno organizovan rad u svim službama Doma zdravlja Vranje i Opšte bolnice Vranje – kaže direktor Zdravstvenog centra dr Saša Đorđević.
Naročito je to slučaj u onim specijalističkim granama gde najviše nedostaju lekari, poput Urologije u Bolnici, ali i Dispanzera za žene u Domu zdravlja.
Na specijalizaciji su 46 lekara, na užim specijalizacijama su sedam specijalista i očekuje se povratak ovih lekara sa stručnog usavršavanja.
Iz menadžmenta kažu da su svesni povremenog nezadovoljstva pacijenata zbog nedobijenih termina za specijalističke preglede, ali sa druge strane napominju da pacijenti sa ozbiljnim tegobama ne čekaju, pa mnogi lekari duže ostaju na poslu.
Pacijenti sa druge strane ne kriju nezadovoljstvo, jer kako kažu najviše ih muči to što ti isti lekari za koje ne postoje termini u Bolnicama rade u privatnoj praksi, gde se bez problema dobijaju termini.
Ukoliko pacijent duže od mesec dana čeka u državnim zdravstvenim ustanovama na pregled, može taj pregled obaviti kod privatnika, a kasnije refundirati sredstva od Republičkog fonda za zdravstveno osiguranje (RFZO). To je jedno od prava sa kojim mnogi pacijenti nisu upoznati.
U praksi, naime, zdravstvene ustanove izbegavaju da izdaju potvrdu da nisu mogle da prime pacijenta u zakonskom roku, kraćem od 30 dana, a bez potvrde, nema ni vraćanja novca. Zbog toga pacijenti koji ne mogu dobiti specijalistički pregled u predviđenom terminu mogu koristiti ovu opciju.
U Vranju u odnosu na broj građana postoji izuzetno veliki broj privatnih specijalističkih ordinacija, poliklinika, privatnih Domova zdravlja i laboratorija.
Očigledno im situacija u državnom zdravstvenom sistemu ide na ruku, ali sa druge strane sve češće građani koriste opciju privatnog zdravstvenog osiguranja kako bi se lečili kod “privatnika”.