Vranjanac Nenad Petrović ne prestaje da nas iznenađuje novim rukopisima i novim knjigama. Ovih dana je iz štampe izašla njegova studija PODUHVAT „FENIX“ (sudski dokumenti) – koja je bazirana na malo poznatom događaju iz 1972. godine.
Nakon isteka pola veka od događaja, Vojni arhiv omogućio je uvid u dokumenta istrage i suđenja grupi zarobljenih pripadnika Hrvatskog revolucionarnog bratstva, koji su krajem juna 1972. godine bili ubačeni u SFRJ sa ciljem podizanja ustanka na prostorima Bosne i Hercegovine, a potom i Hrvatske – piše autor u predgovoru.
Ovu studiju krajnje zanimljivom čini 55 stranica faksimila presude ovoj ustaško-terorističkoj grupi, koju je, 21. decembra 1972. godine, izrekao Vojni sud u Sarajevu.
Autor ove kratke ali iscrpne, i na sudskim spisima i napisima jugoslovenske štampe tadašnjeg vremena, dokumentovane studije, savremenom čitaocu prikazuje dramatične okolnosti upada iz inostranstva oružane grupe proustaških emigranata, u operaciji koju su sami teroristi nazvali „Fenix“ – piše u recenzije mr Zlatoje Martinov.
Poslednju Petrovićevu knjigu je izdao Školski servis Gajić iz Beograda
Nenad Petrović(1961. Vranje) piše kratke priče, romane, putopise, pozorišne i radio drame,
a do sada je objavio sledeće:
1996. roman „Čovek koga je trebalo ubiti“, (Stubovi kulture);
1997. knjiga priča „Rane, ožiljci, melemi“, (samostalno izdanje);
2001. roman Arijadnino klatno“, (Narodna Knjiga);
2003. knjiga priča „Ugriz rajske zmije“, (Nolit);
2007. roman Sectiocaesarela“, (samostalno izdanje);
2012. roman „Silazak u Atlantis“, (Partenon);
2016. roman „Sinekurista“ –pod pseudonimom Teo P. Fodorov, (Oruionart);
2018. „Slom“, (Most art);
2020. „Različita pravna pitanja u Vojsci Srbije XIX veka“, (Zadužbina Andrejević);
2021. „Rajski ožiljak“, (Most art Jugoslavija);
2021. „Trijumf tragedije“, (Niški kulturni centar);
2022. „Rosarium Amorosum“ (Metaphysika i Zlatno runo“ i
2023. „Poduhvat Fenix“, (Školski sewrvis Gajić, Beograd)
Na programima Radio Beograda izvedeno mu je devet radio drama i dramatizacija.
Tekst i foto: Radoman Irić