0.3 C
Vranje
utorak, februar 11, 2025
Prikaži još
    NaslovnaRelax kutakITDruštvene mreže veruju političkim strankama "na reč"

    Društvene mreže veruju političkim strankama „na reč“

    Proteklih godina se puno pisalo i debatovalo o uticaju društvenih mreža na politički život i izborne kampanje. I dalje mnogi zagovaraju tezu da je Američki predsednik Donald Tramp pobedio na izborima 2016 godine uz pomoć brojnih „botova“ i lažnih naloga.

    Iako su društvene mreže najavile oštru borbu protiv manipulacija i lažnih vesti, u susret (mnogobrojnim) izbornim kampanjama u 2020 godini, situacija nije baš tako jasna.

    Naime, Fejsbuk je zvanično saopštio da če proveravati strane koje postavljaju (i plaćaju) političke oglase, ali neće proveravati i sam sadržaj oglasa, jer „pokušava da bude neutralan“. To u praksi znači da ako zvanični nalog neke političke opcije plati oglas, te nema istoriju prekršaja na ovoj platformi (trusted account), onda će u oglasu moći da kaže gotovo šta god želi, pa čak i targetira svoje političke protivnike, ili neopredeljene birače.

    Sa druge strane, Twitter, kao omiljeno medijsko „oružje“ brojnih političara širom sveta, zabranio je nedavno sav desničarski i ekstremistički sadržaj. Ipak, ni u ovom slučaju nije jasno kako će Twitter sankcionisati one koje krše pravila, naročito ako su u pitanju nalozi šefova država, ministara ili državnih službi i organizacija.

    Ni video servis YouTube ne dozvoljava ekstreman i desničarski sadržaj, ali zato je i dalje moguće platiti video oglase koji se emituju na ovoj mreži, a često sadrže političke poruke. O ovome svedoči ogroman broj stranačkih YouTube kanala, kao i ličnih kanala mnogih funkcionera – čak i kod nas, na kojima se vrši neskrivena politička propaganda. Često se na ovim kanalima nalaze i čitava obraćanja iz Skupštinske sale, snimci sa tribina, pa čak i (stranačkih) humanitarnih akcija, koje se dalje dele na Fejsbuku i Twitteru.

    Internet će u 2020 godini biti globalno „političko bojno polje“, jer je odavno utvrđeno da se na ovaj način najlakše mobilišu aktivisti, simpatizeri i (potencijalni) glasači. Što se samih društvenih mreža tiče, kod njih je ‘business as usual’.

    Ivan Trajković

    Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 61 6040777 (WhatsApp / Viber / Telegram).
    spot_imgspot_imgspot_imgspot_img
    Ivan Trajković
    Ivan Trajković
    Novinar. Kolumnista. IT expert & edukator. Demokrata. PR & Public relations. Media consultant.

    Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila: Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije portala VOM. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst. Takođe je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija "VOM" zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.

    Popularno

    Facebook zajednica „vraća“ monahinju u manastir

    Društvene mreže preplavljene su apelima korisnika da se u manastir Sveti Pantelejmon vrati monahinja Jelena, koja je navodno smenjena sa funkcije namesnice. Vernici apeluju da...

    Deca na udaru respiratornih i stomačnih virusa