Kraj godine uvek dođe brže nego što očekujemo. Možda je jesen tek počela i u kancelarijama se još priča o godišnjim odmorima i planovima koji nisu do kraja realizovani, pa pomisao na Novu godinu mnogima izgleda prerana. Međutim, oni koji se bave organizacijom poslovanja znaju da je pravo vreme za razmišljanje o novogodišnjim poklonima upravo sada. Znamo da pokloni nisu samo simbol praznika, već i poruka o tome koliko kompanija ceni svoje ljude, koliko brine o odnosima i razume važnost zahvalnosti.
U savremenom poslovnom svetu, glavna valuta je vreme. U tom smislu, blagovremeno planiranje često pravi razliku između improvizacije i utiska koji se pamti. Ako se pitate da li je rano misliti o novogodišnjim poklonima za zaposlene, onda je važno da shvatite da to nije samo pitanje kalendara, već čitavog pristupa i organizacione kulture. Kolika je važnost novogodišnjih poklona u firmama i kako da ove godine istinski pokažete svojim kolegama i saradnicima koliko cenite zajednički rad? Pročitajte.
Zašto su novogodišnji pokloni važni u poslovnom okruženju?
U kontekstu poslovnih odnosa, poklon je način da se iskaže pažnja, da se potvrdi pripadnost i zajedništvo, ali i da se stvori osećaj ponosa kod zaposlenih što su deo određene organizacije. Kada se zaposleni osete viđenima i vrednovanima, raste i njihova lojalnost, motivisaniji su da rade i spremniji da daju svoj maksimum.
Kompanije koje praktikuju davanje novogodišnjih poklona ne rade to samo zbog tradicije, već zato što znaju da su emocije ključan deo svakog poslovnog odnosa. Mali gestovi, kao što su pokloni, mogu imati veliki psihološki efekat. Zaposleni se osećaju poštovano, a istovremeno i bliže timu i kompanijskoj kulturi.
Treba imati na umu da su pokloni i deo korporativnog identiteta. Način na koji ih biramo, pakujemo i uručujemo govori mnogo o vrednostima koje firma zastupa. Da li će to biti praktičan predmet, nešto luksuznije ili simbolično, zavisi od poruke koju želimo da pošaljemo. Naravno, ako sve počne na vreme, jer samo pažljivo osmišljeni pokloni imaju tu sposobnost da ostave pravi utisak.
Kada je pravo vreme za planiranje?
 
Jedna od najčešćih grešaka u poslovanju je čekanje poslednjeg trenutka. Kada decembar pokuca na vrata, a kancelarije već mirišu na praznike, nabavka poklona postaje stres, a ne zadovoljstvo. Tada obično dolazi do kompromisa, pa se umesto promišljenog poklona koji odražava duh kompanije, bira ono što je trenutno dostupno.
Idealno vreme za početak planiranja novogodišnjih poklona je kraj oktobra i početak novembra. Tada je ponuda najveća, vreme za personalizaciju dovoljno, a mogućnosti za kreativnost neograničene. Osim toga, pravovremeno planiranje daje mogućnost da se pokloni usklade sa budžetom, da se izbegnu gužve i rokovi isporuke koji u decembru postaju nepredvidivi.
Rano razmišljanje o poklonima znači da je kompanija odgovorna. Kao i svaka druga investicija, i ova zahteva plan, pripremu i promišljanje.
Personalizovani pokloni – sitnice koje prave razliku
U moru sličnih ideja i gotovih paketa, personalizovani pokloni postali su način da se izdvojite i da pokažete istinsku pažnju prema zaposlenima. Umesto generičkih poklona koje svi dobijaju, personalizovani predmeti sa logom firme, imenom zaposlenog ili inspirativnom porukom unose toplinu i individualnost.

Personalizacija je više od estetskog detalja. Zapravo, to je siguran način da se pokaže da kompanija razume da iza svake radne pozicije stoji osoba, sa svojim potrebama, navikama i stilom. Primera radi, personalizovane šolje, notesi, majice, olovke, torbe ili kalendari mogu biti praktični, ali i emocionalno značajni. Kada zaposleni svakog jutra koristi šolju sa svojim imenom i logom firme, podseća se da pripada zajednici koja ga ceni.
Različiti predmeti se mogu brendirati ili personalizovati, od tekstila, promotivnih materijala, kancelarijskog pribora, pa sve do korporativnih poklona višeg nivoa. Upravo takvi pokloni spajaju praktičnost i kreativnost, i omogućavaju kompanijama da izraze svoj identitet na jedinstven način.
Pokloni kao deo employer branding strategije
U vremenu kada sve više kompanija ulaže u tzv. employer branding – odnosno izgradnju imidža poželjnog poslodavca – novogodišnji pokloni postaju važan deo te strategije i ulaganje u reputaciju. Zaposleni, danas više nego ikada, žele da rade u okruženju gde se njihova uloga prepoznaje. Poklon u tom kontekstu nije samo nagrada, već i znak kulture zahvalnosti. Kroz pažljivo osmišljene gestove, kompanije mogu izgraditi emocionalnu vezu sa svojim ljudima. Upravo te veze čine razliku između mesta gde se radi i mesta gde se pripada.
Mnoge firme su shvatile da pokloni ne moraju biti skupi da bi bili značajni. Važnije od cene je poruka koju nose. Poklon može biti jednostavan, ali ako je personalizovan i smislen, njegov efekat je mnogo veći nego kada se kupuje „reda radi“. U toj simbolici se krije moć brenda i snaga timskog duha.
Pokloni koji inspirišu i povezuju
Dobar poklon ne mora nužno biti materijalan. Neke kompanije sve češće biraju iskustva umesto predmeta – zajednički ručak, team building, simbolične vaučere za kulturne događaje ili wellness tretmane. Takvi pokloni nose dodatnu vrednost jer stvaraju uspomene i podstiču povezanost među kolegama.
Pravovremeno planiranje je ključno i u tim slučajevima. Organizacija događaja ili poklona koji uključuju više ljudi zahteva vreme i preciznost. Zato je rano razmišljanje o prazničnim gestovima izuzetno praktično. Važno je i da poklon bude u skladu sa vrednostima firme. Kompanije koje teže održivom poslovanju mogu birati ekološke proizvode, reciklirane materijale ili lokalne proizvođače. Na ovaj način se svaka odluka o poklonu pretvara u priliku da se pošalje šira poruka – o odgovornosti, autentičnosti i pažnji prema zajednici.
Još se pitate da li je rano za planiranje novogodišnjih poklona?
Sasvim je izvesno, pravo vreme za razmišljanje o novogodišnjim poklonima za zaposlene je sada. Kvalitetne ideje, personalizacija i dobra organizacija ne nastaju u žurbi. Razvijaju u miru, uz plan i razumevanje vrednosti koje kompanija želi da prenese.
Pored toga, rano planiranje donosi i osećaj sigurnosti. Kada je taj deo posla završen na vreme, praznični period može da protekne opušteno, bez stresa i rokova. Menadžeri i HR timovi tada mogu da se fokusiraju na ono što je zaista važno, komunikaciju, motivaciju i zahvalnost zaposlenima na trudu koji su uložili tokom cele godine. Suština je upravo u poruci koju svaki poklon nosi, a to je vrednovanje ljudi koji pomažu da vaše poslovanje bude još bolje i kvalitetnije.
 
 
 
 
 


